O ŠKOLE

Mateřská škola Hůry se nachází uprostřed vesnice Hůry nedaleko Českých Budějovic. Škola je zasazena v přírodě, v blízkosti rybníka a kopce, vhodného pro zimní i letní sporty. Součástí školní zahrady je moderní hřiště vybavené dřevěnými prolézačkami, podporujícími rozvoj obratnosti a motoriky. Škola disponuje dvěma třídami, do kterých jsou děti rozděleny podle věku.

Nesou názvy:

  • Žabičky (pro děti ve věku 3–5 let)
  • Sovičky (pro děti ve věku 5-7 let).
MS Hůry

Každé ráno se ve škole začíná přivítáním v komunitním kruhu motivační říkankou:


Jedna, dva, tři čtyři pět, poznáváme ten náš svět.
Postavíme z kostek hrady, najdeme si kamarády.
Zpívání a tancování, hraní, spaní, povídání,
To mě baví velice, v naší krásné školičce.

Děti se tak pozdraví a mluví o tom, co zažily předchozí odpoledne či víkend. Každý dostane prostor pro svůj zážitek a chvilku, kdy všechna pozornost je upřena jen na něj.
Uvědomí si tak své místo v kolektivu, kde je stejně důležitý, jako ostatní.

Vizí mateřské školy je vytvořit dětem rodinné zázemí, kde se budou cítit dobře, bezpečně, kam se budou rády vracet každý den. Místo, kde je přijme učitelka s otevřenou náručí plnou důvěry a laskavého objetí. Škola vede děti ke vzájemnému respektování a s tímto přístupem přichází i učitelé. Vedou děti k samostatnosti a laskavosti, podněcují u nich vlastní názor a smysl pro spravedlnost.

Primárně se škola snaží mezi dětmi vytvořit přátelské vztahy, které si ponesou s sebou do dalších let. Buduje v nich vztah k přírodě plný úcty a radosti z jejích krás. Díky umístění školy tak děti mohou pozorovat přírodní změny během celého roku, a tím se učí respektovat okolí kolem sebe. Základem všech činností je hra, při které si děti budují zdravé sebevědomí, učí se spolupráci, tvořivosti a empatii.

Učitelky dětem nabízejí všestranné možnosti vzdělávání a začleňují různorodé metody práce, vycházející z Třídního vzdělávacího plánu.

Hlavní myšlenky našeho ŠVP ROKEM KROK ZA KROKEM se dají ve stručnosti shrnout následovně:

V přirozeném prostředí vrstevníků položit základy celoživotního vzdělávání.
S přihlédnutím k individualitám rozvíjet fyzické, psychické a sociální stránky dětí. V úzké spolupráci s rodinou vychovat, v pokud možno zdravém životním prostředí samostatné, tvořivé, zdravě sebevědomé, ale především šťastné a spokojené děti.